LumberJocks

Gift Opinon...help me out :S

  • Advertise with us

« back to Designing Woodworking Projects forum

Forum topic by Mark posted 11-15-2009 02:08 AM 1244 views 0 times favorited 28 replies Add to Favorites Watch
View Mark's profile

Mark

1801 posts in 2736 days


11-15-2009 02:08 AM

Topic tags/keywords: question

Alright as you guys know I’ve just came out of a very huge life changing/saving surgery and I really wanna thank my surgeon for all his time and skills by using my time and skills. But I’m stumped on what kind of gift to make him. I want to make a purple ribbon cut out of purpleheart to be part of the project because it represents epilepsy and thats his main study as well. But like I said I need an idea of what to make him but simple as well because by the time I get back in my shop I won’t be working much yet. And my due date is Dec. 22. So any ideas just voice your opinion. simple, elegant, and worth a big thanx.

-- M.K.


28 replies so far

View Betsy's profile

Betsy

3338 posts in 3358 days


#1 posted 11-15-2009 02:15 AM

Mark – glad you are doing well. How about scrolling a purple ribbon and mounting it on a nice plaque.

-- "Our past judges our present." JFK - 1962; American Heritage Magazine

View Mark's profile

Mark

1801 posts in 2736 days


#2 posted 11-15-2009 02:18 AM

very nice idea…thx betsy thats on the list…scrolling the ribbon was my main idea but i never thought about a plaque

-- M.K.

View CoolDavion's profile

CoolDavion

426 posts in 3287 days


#3 posted 11-15-2009 02:23 AM

How about a simple box w/ the ribbon on it?

-- Do or do not, there is no try!

View Gary's profile

Gary

8968 posts in 2895 days


#4 posted 11-15-2009 02:26 AM

I think the plaque is the perfect idea

-- Gary, DeKalb Texas only 4 miles from the mill

View Mark's profile

Mark

1801 posts in 2736 days


#5 posted 11-15-2009 02:30 AM

i was thinkin about a box but its a matter what he’ll do with it/how he’ll treat it. kinda makes me worry

-- M.K.

View TopamaxSurvivor's profile

TopamaxSurvivor

17669 posts in 3138 days


#6 posted 11-15-2009 02:37 AM

Drs have all kinds of diplomas and plaques on there walls. A box may be more useful.

-- Bob in WW ~ "some old things are lovely, warm still with life ... of the forgotten men who made them." - D.H. Lawrence

View john's profile

john

2362 posts in 3844 days


#7 posted 11-15-2009 03:06 AM

Maybe he,d like a birdhouse ! :)

-- John in Belgrave (Website) http://www.extremebirdhouse.com , https://www.facebook.com/groups/extremebirdhouses/

View papadan's profile

papadan

1174 posts in 2831 days


#8 posted 11-15-2009 03:12 AM

I made a couple pocket watches with desk stands for the Spinal surgeons that helped my wife. In inlaid ribbon on the back would be real nice.

-- Carpenter assembles with hands, Designer builds with brains, Artist creates with heart!

View Mark's profile

Mark

1801 posts in 2736 days


#9 posted 11-15-2009 03:17 AM

that is true bob…but will he have room if he puts it on his desk? (box) or will he take it home :S guess it doesn’t matter…i just want him to know how thkful i am i guess.

birdhouse forsure john! lol that would be funny…you’re just working away at a hosp and all of a sudden you see someone headin your way with a huge birdhouse on on a 8’ 4×4 lol ...i do love building birdhouses tho its great…birds are already nested up here tho

papadan thats another great idea…i haven’t personally made one yet but thats my fav part with new projects is the new skills and tasks to learn…thx papadan

-- M.K.

View papadan's profile

papadan

1174 posts in 2831 days


#10 posted 11-15-2009 03:33 AM

Mark, I have a tutorial on my site on how I turn watches, maybe it will help get you started. http://www.hoistman.com/HoistMan/WatchTurn.html

-- Carpenter assembles with hands, Designer builds with brains, Artist creates with heart!

View Mark's profile

Mark

1801 posts in 2736 days


#11 posted 11-15-2009 03:39 AM

thx a TON papadan! I’ve been wanting to do those for a while…they make great gifts and i have many people who can use them thx

-- M.K.

View Karson's profile

Karson

35035 posts in 3863 days


#12 posted 11-15-2009 03:42 AM

You could also turn a pen and make the box to put it in.

-- I've been blessed with a father who liked to tinker in wood, and a wife who lets me tinker in wood. Southern Delaware soon moving to Virginia karsonwm@gmail.com †

View CaptainSkully's profile

CaptainSkully

1431 posts in 3021 days


#13 posted 11-15-2009 03:44 AM

Wow. I’m so glad you’re back on your feet. As a recent beneficiary of medical miracles, I completely understand (my finger was reimplanted after I thoughtlessly cut it off with my new tablesaw). Although there was nothing life saving about it, it was life changing. I’ve been seeing a lot of bandsaw boxes that might be adapted to your ribbon theme. If you’re not completely stuck on the ribbon thing, I can guarantee you that your surgeon will be happy with anything you can make. It’ll be a testimony to your getting back on with your life. A small table with an inlay might be good and easy to incorporate into his home. I think the fact that you even want to do this is pretty special. Sometimes the small, honest gesture means the most.

-- You can't control the wind, but you can trim your sails

View Mark's profile

Mark

1801 posts in 2736 days


#14 posted 11-15-2009 04:02 AM

thx and thx a ton captain skully! you make alot of sense. You got me thinkin now on that table thought now too. It defeats the fear of him not making notice/use with it. thx i’ll put that on the list as well…sorry about your thumb..i havent had any of ‘those’ instances YET. lol

hey karson….ive never turned a pen before and don’t you need a specific kit for that?

-- M.K.

View Don Newton's profile

Don Newton

714 posts in 3081 days


#15 posted 11-15-2009 04:18 AM

Mark,

Glad you are on the mend! How about one of those wooden briefcases with maybe the ribbon thingie carved or mounted on it. I think you can get plans and hardware at Rockler. He can show it off at the Doctor Conventions.

-- Don, Pittsburgh

showing 1 through 15 of 28 replies

Have your say...

You must be signed in to reply.

DISCLAIMER: Any posts on LJ are posted by individuals acting in their own right and do not necessarily reflect the views of LJ. LJ will not be held liable for the actions of any user.

Latest Projects | Latest Blog Entries | Latest Forum Topics

HomeRefurbers.com